İcra katipleri, icra müdürü olabilecek

Resmi Gazete’de yayımlanan İcra Müdür ve Yardımcıları ile İcra Kâtiplerinin Sınav, Atama ve Nakil Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik uyarınca, icra kâtipleri arasından icra müdür ve yardımcılığına geçişler için kendi aralarında ayrı bir yazılı sınav yapılabileceği hükmü getirildi. Böylelikle icra katiplerinin icra müdür ve yardımcılığına geçiş yapabilmelerinin önü açılmış oldu.

İşte o yönetmelik :

18 Kasım 2015 ÇARŞAMBA
Resmî Gazete
Sayı : 29536

YÖNETMELİK

Adalet Bakanlığından:
İCRA MÜDÜR VE YARDIMCILARI İLE İCRA KÂTİPLERİNİN SINAV,
ATAMA VE NAKİL YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 7/9/1991 tarihli ve 20984 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İcra Müdür ve Yardımcıları ile İcra Kâtiplerinin Sınav, Atama ve Nakil Yönetmeliğinin 3 üncü maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendinde yer alan “üç” ibaresi “bir” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 3/A maddesinin birinci fıkrasının (i) bendinde yer alan “, imlâ kurallarına riayet edilmek” ibaresi yürürlükten kaldırılmış ve ikinci fıkrasının (a) bendi ise aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“a) Bakanlık merkez veya taşra kadrolarında fiilen en az bir yıl zabıt kâtibi olarak görev yapmış olmak.”
MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 7 – İcra müdür ve yardımcılığına atanmak isteyenler yazılı ve sözlü sınava tabi tutulur.
İcra kâtipleri arasından icra müdür ve yardımcılığına geçişler için kendi aralarında ayrı bir yazılı sınav yapılabilir.
Yazılı sınavlar Bakanlık tarafından yapılabileceği gibi diğer resmi kurumlara da yaptırılabilir. Yazılı sınavın Bakanlık dışındaki bir kuruma yaptırılması halinde yeri ve tarihi ile usul ve esaslarına ilişkin hususlar, Bakanlık ile sınavı yapacak kurum arasında yapılacak bir protokol ile tespit edilir.
İcra kâtipliğine ilk defa açıktan veya naklen atanacaklar, merkezi sınavda başarılı olanlar arasından sınav birimi tarafından yapılacak uygulama sınavı ve sözlü sınava; unvan değişikliği suretiyle atanacaklar ise uygulama sınavına ve sözlü sınava tâbi tutulur. Bakanlık sözlü sınavı oluşturacağı sınav kurulu aracılığıyla da yapabilir.
Sınav için gereken ücretler başvuru sırasında adaylardan alınır.”
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 11/A maddesinin beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki altıncı fıkra eklenmiştir.
“Bakanlık tarafından bir sınav birimine birden fazla komisyon için sınav yapma yetkisi verilebilir.”
“Adaylara en fazla üç komisyon için başvuruda bulunma hakkı tanınabilir. Ancak adaylar, merkezi sınavda aldıkları puan durumlarına göre tercih ettikleri komisyonlardan yalnızca birinin uygulama sınavı listesine dâhil olabilir. Merkezi sınav puanı, tercih ettikleri komisyonlar için oluşturulan uygulama sınavı listeleri için yeterli olmayan adaylar uygulama sınavına girmeye hak kazanamaz.”
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 24 üncü maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Sınav kurulunun oluşumu
Madde 24 – Sınav Kurulu; Personel Genel Müdür Yardımcılarından birinin başkanlığında, Teftiş Kurulu Başkanlığı, Ceza İşleri Genel Müdürlüğü, Hukuk İşleri Genel Müdürlüğü ve Personel Genel Müdürlüğünde görevli Bakanlıkça uygun görülen hâkim sınıfına dâhil beş üyeden oluşur.”
MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 25 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 25 – İcra müdür ve yardımcılığı sözlü sınav yeri ve zamanı Bakanlık internet sitesinde, icra kâtipliği sözlü sınav yeri ile zamanı ise sınav biriminin bulunduğu adliye internet sitesinde veya Bakanlık internet sitesinde ilân edilir.”
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 26 ncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 26 – Geçerli mazeretleri sebebi ile sözlü veya uygulama sınavına katılamayanlardan sınav kurulu veya sınav birimince mazeretlerinin kabulüne karar verilenler için başka bir sınav günü tespit edilerek kendilerine bildirilir.”
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 27 nci maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Sınav kurulu veya sınav biriminin her bir üyesi tarafından verilen puanlar ilgisine göre bu Yönetmeliğin ekinde yer alan Ek-2 ve Ek-3 Değerlendirme Formlarına ayrı ayrı kayıt olunur. Sözlü sınavda başarılı sayılmak için, üyelerin yüz tam puan üzerinden verdikleri notların aritmetik ortalamasının en az yetmiş puan olması gerekir.”
MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin 28 inci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Bu sıralamaya tabi tutulanların nihaî puanlarının eşit olması halinde, yazılı sınavda alınan puana öncelik tanınır. Yazılı sınav puanlarının da eşit olması halinde kura çekilmek suretiyle sıra belirlenir ve bu konuda yapılan işlemler sınav kurulunca düzenlenecek tutanakta gösterilir.”
MADDE 10 – Aynı Yönetmeliğin 29 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 29 – İcra müdür ve yardımcılığı sınavlarının nihai sonucu Bakanlık internet sitesinde; icra kâtipliği sınavlarının nihai sonucu ise sınav biriminin bulunduğu yer adliye internet sitesinde veya Bakanlık internet sitesinde ilan edilir.”
MADDE 11 – Aynı Yönetmeliğin 35 inci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, ikinci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkralar eklenmiş ve mevcut üçüncü fıkrası beşinci fıkra olarak aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“İcra müdür ve yardımcıları zorunlu atamaya tabi personeldir. Bunların asgari hizmet süreleri beşinci ve dördüncü bölgelerde iki, üçüncü bölgede üç, ikinci bölgede dört, birinci bölgede beş yıldır.”
“Yılda toplam 90 günü aşan geçici görev süreleri, aynı unvanda aday memur olarak geçen süreler veya başka yerdeki bir görevin 657 sayılı Kanunun 86 ncı maddesi uyarınca icra müdürü ve yardımcısına vekâleten gördürülmesi halinde bu sürelerin tamamı geçirildiği yerin bölge hizmetinden sayılır.
İcra müdür ve yardımcılarının;
a) 657 sayılı Kanun veya diğer kanunlar uyarınca aylıksız izin almak suretiyle geçirdiği süreler,
b) Yetiştirilmek amacıyla yurtdışına gönderilmesi halinde yurtdışında geçirdiği süreler,
c) 657 sayılı Kanunun 105 inci maddesi gereğince aldığı izinlerin altı ayı aşan kısmı,
bölge hizmetinden sayılmaz.”
“İcra müdür ve yardımcılarının;
a) 657 sayılı Kanunun 102 nci ve 104 üncü maddelerinde öngörülen izinlerinin tamamı ile 105 inci maddesi gereğince verilen izinlerinin toplamının altı ayı geçmeyen kısmı,
b) Görevden uzaklaştırılması, görevleri ile ilgili olsun veya olmasın herhangi bir suçtan tutuklanması veya gözaltına alınması söz konusu olduğunda 657 sayılı Kanunun 143 üncü maddesinde sayılan durumların gerçekleşmesi halinde bu sürelerin tamamı,
c) Yılda toplam 90 günü geçmeyen geçici görev süreleri,
ç) Hizmet içi eğitimde başarılı geçen sürelerin tamamı,
kadrosunun bulunduğu yerin bölge hizmetinden sayılır.”
MADDE 12 – Aynı Yönetmeliğin 38 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 38 – Bölgelerdeki asgari hizmet süresini tamamlayanlar aynı bölge seviyesinde başka bir yere veya durumlarına uygun alt veya üst bölgelere icra müdürü veya icra müdür yardımcısı olarak atanabilir.
Birinci bölgelere icra müdürü olarak atanabilmek için meslekte sekiz yıllık hizmet süresinin doldurulması gerekir.”
MADDE 13 – Aynı Yönetmeliğin 38 inci maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki madde eklenmiştir.
“Kadro, iş ve ihtiyaç durumuna göre nakiller
Madde 38/A – Kadro, iş ve ihtiyaç durumunun gerektirdiği hallerde birinci, ikinci ve üçüncü bölgelerde iki yılını, dördüncü ve beşinci bölgelerde ise bir yılını dolduranlar, aynı bölge seviyesinde başka bir yere veya durumlarına uygun alt veya üst bölgelere icra müdürü veya icra müdür yardımcısı olarak atanabilir.”
MADDE 14 – Aynı Yönetmeliğin 39 uncu maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, aynı fıkraya aşağıdaki (e) ve (f) bentleri eklenmiş ve aynı maddeye birinci fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkralar eklenmiş ve mevcut ikinci fıkra buna göre teselsül ettirilmiştir.
“a) Sağlık,
b) Aile birliği,”
“e) Can güvenliği,
f) Engellilik.”
“Sağlık ve aile birliği mazeretlerine dayalı olarak naklen atanma veya bulunduğu yerdeki görevine devam etme talebinde bulunanlar, mazeretlerinin devam ettiğine dair belgeleri her yıl Ocak ayında ibraz etmek zorundadır.
Asgari hizmet süresini sağlık ve aile birliği mazeretine dayalı olarak tamamlamamış olanların mazeretinin sona ermesi durumunda, asgari hizmet süresinin eksik kalan kısmı tamamlattırılır.”
MADDE 15 – Aynı Yönetmeliğin 40 ıncı maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Sağlık mazeretine bağlı naklen atama
Madde 40 – Kendisi, eşi, annesi, babası, bakmakla yükümlü olduğu çocukları ve vasi tayin edildiği kardeşinin hastalığının görev yaptığı yerde veya yakın mahalde tedavisinin mümkün olmadığını veya mevcut görev yerinin söz konusu kişilerin sağlık durumunu tehlikeye düşüreceğini eğitim ve araştırma hastanesi veya üniversite hastanesinden alınacak sağlık kurulu raporu ile belgelendirenler sağlık mazeretine bağlı olarak naklen tayin talebinde bulunabilir. Bu şartları taşımayan raporlar dikkate alınmaz.
Sağlık mazeretine dayalı olarak yapılacak yer değiştirmeler öncelikle mazeretin karşılanabileceği aynı bölge seviyesinde başka bir yere atamak suretiyle yapılır. Aynı bölge seviyesinde mazeretin karşılanamaması halinde mazeretin karşılanabileceği ve Bakanlıkça ihtiyaç duyulan başka bir bölgeye de atama yapılabilir.”
MADDE 16 – Aynı Yönetmeliğin 41 inci maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Aile birliği mazeretine bağlı naklen atama
Madde 41 – İcra müdür ve yardımcıları aile birliği mazeretine bağlı olarak;
a) Kamu personeli olan eşinin naklen atanma imkânının olmaması halinde eşinin bulunduğu yere,
b) Eşinin, mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tabi tutulan bir görevde bulunması durumunda ilgili kurumla koordinasyon sağlanmak suretiyle öncelikli hizmet ihtiyacının bulunduğu yere,
c) Eşinin Bakanlık bünyesinde çalışıyor olması halinde, Bakanlıkça ihtiyaç duyulan yere,
ç) Kamu personeli olmayan eşinin, talep edilen yerde başvuru tarihi itibarıyla son iki yıl içinde 360 gün sosyal güvenlik primi ödemek suretiyle kendi adına veya bir hizmet akdi ile işverene bağlı olarak çalışmış ve halen çalışıyor olması halinde bu durumda olan eşin bulunduğu yere,
d) Milletvekili, belediye başkanı, muhtar veya noter olan eşlerinin bulunduğu yere,
naklen atanabilir.
Aile birliği mazeretine bağlı naklen atanma talebinde bulunanlar vukuatlı aile nüfus kayıt örneği ile birlikte durumlarının yukarıdaki bentlere uygunluğunu gösteren resmi belgeleri ibraz etmekle yükümlüdür.”
MADDE 17 – Aynı Yönetmeliğin 42 nci maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki maddeler eklenmiştir.
“Can güvenliği mazeretine bağlı naklen atama
Madde 42/A – Kendisinin, eşinin veya bakmakla yükümlü olduğu çocuklarından birinin, bulunduğu yerde kalmasının can güvenliğini tehdit altında bırakacağını adli veya mülki idare makamlarından alınacak belgeyle belgelendirenler, can güvenliği mazeretine dayanarak naklen atanma talebinde bulunabilir.
8/3/2012 tarihli ve 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi uyarınca hakkında adli makamlarca işyerinin değiştirilmesine ilişkin koruyucu tedbir kararı alınanlar da bu mazeretleri uyarınca naklen atanma talebinde bulunabilir.
Bu şekildeki talepler, öncelikle aynı bölge içinde bir yere, aynı bölgede ihtiyaç bulunmaması halinde ise diğer bölgelere atama yapılmak suretiyle karşılanabilir.”
“Engellilik durumuna bağlı naklen atama
Madde 42/B – İlgili mevzuatına göre alınan sağlık kurulu raporunda en az yüzde kırk oranında engelli olduğu belirtilenler ile ağır engelli raporlu eşi veya bakmakla yükümlü olduğu birinci derece kan hısımlığı bulunanlar engellilik durumundan kaynaklanan gerekçelere dayalı olarak naklen atanma talebinde bulunabilir. Bu kapsamdaki talepler kadro durumu dikkate alınarak karşılanır.
İlgilinin kendisinin, birlikte yaşadığı eşinin veya bakmakla yükümlü olduğu çocuklarının engellilik durumunun tedavisi sebebiyle naklen atanma talebinde bulunması halinde, naklen atama yapılacak yerin, bu engellilik durumuna uygun olması esastır.
Engellilik durumu devam edenlerin isteği dışında yeri değiştirilmez. Engellilik durumu ortadan kalkanlar hakkında bu Yönetmelikte yer alan diğer hükümler uygulanır.”
MADDE 18 – Aynı Yönetmeliğin 43 üncü maddesinin birinci ve ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“İcra müdür ve yardımcıları ile icra kâtipleri hakkında;
a) Adli veya idari soruşturma nedeniyle o yerde kalmasında Bakanlıkça sakınca görülmüş olması,
b) Adalet müfettişi tarafından düzenlenen hal kâğıdında zayıf not takdir edilmiş olması veya orta not takdir edilmekle birlikte ilgilinin başka yere atanmasının teklif edilmesi,
durumlarından birinin varlığı halinde, mazeretlerine ve bulundukları yerdeki görev sürelerine bakılmaksızın aynı bölgedeki diğer bir yere veya alt bölgelere nakledilebilir.
Hizmet gereği atamaya tâbi tutulan icra müdürleri, icra müdür yardımcılığına; icra kâtipleri ise müktesebi kadro ve aylığa uygun olarak zabıt kâtipliğine atanabilir.”
MADDE 19 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 20 – Bu Yönetmelik hükümlerini Adalet Bakanı yürütür.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.